¿Quiere triunfar como marca en Twitter? Siga el consejo de estos 19 tuits

Las redes sociales son una excelente plataforma de difusión, también para las marcas. Pero triunfar como marca en la red social Twitter es una tarea de lo más complicada, a no ser que las marcas aprendan a utilizar la baza del humor.

La red social de noticias cortas Twitter, con sus 240 millones de usuarios supone un campo de juego ideal para las marcas, siempre y cuando sepan adaptarse a la brevedad y estilo adecuado para acercarse a los consumidores.

Muchas marcas han sabido adaptar la fórmula correcta a sus campañas de Twitter, acercándose a los usuarios mediante bromas en vez de vendiendo productos.

Una recopilación realizada por Mashable de diecinueve tuits muy acertados y exitosos que han conseguido hacer las delicias de los tuiteros han servido para mostrar una pequeña guía a las marcas de cómo utilizar Twitter en el mundo “marketero”:

1. Dé pie a su audiencia para interactuar:

What Games of Thrones character are you? pic.twitter.com/UoFigcSnao

— Arena Flowers (@ArenaFlowers) April 25, 2013

2. Interactúe con sus seguidores:

@robdelaney Um, Charmin Bears are animated. We do not advise offering real bears toilet paper. Leave the wild animal wrangling to@OldSpice

— Charmin (@Charmin) August 3, 2012

3. Cree frases memorables: como la de Taco Bell “Los amigos son temporales, Taco Bell es para siempre”.

Friends are temporary. Taco Bell is forever.

— Taco Bell (@TacoBell) June 23, 2013

4. Sea transparente acerca de su estrategia:

If you see your favorite TV characters drinking a Newcastle, it’s because they love our beer. Also, we paid them a lot of money. #NoBollocks

— Newcastle Brown Ale (@Newcastle) May 29, 2013

5. Haga uso de tópicos:

Cicadas are too much drama for me.

— Skittles (@Skittles) September 8, 2013

6. Ofrezca incentivos a sus audiencias:

The first 1,987,876 people to retweet this will be our official favorite people on Twitter.

— Eat24 (@eat24) May 25, 2013

7. No tema ponerse “oscuro”:

The sky bleeds black. The scorched earth is littered with dead ravens. A man shouts “HASHTAG BEAUTIFUL GIRL” into a void. The world burns.

— Betfair Poker (@Betfairpoker) May 18, 2013

8. Tampoco tema ponerse un poco “rarito”:

Every time you RT this, a turtle learns kung-fu.

— Skittles (@Skittles) December 28, 2012

9. Haga a sus seguidores sentir que usted también es uno de ellos:

That awkward moment when you’re laughing so hard that cheese squirts out your noodle. #awkwardnoodle

— KRAFT Mac & Cheese (@kraftmacncheese) February 25, 2013

10. Sea detallista:

@HotPikachuSex What I wouldn’t give to have not read your user name.

— SEGA (@SEGA) December 7, 2011

11. Ensalce su identidad de marca:


— Charmin (@Charmin) February 23, 2013

12. Modere su alardeo:

Just developed 8 more abs. My total is now 184.

— Old Spice (@OldSpice) September 6, 2011

13. Hágase responsable de sus propias equivocaciones:

@OctoberJones really sorry it wasn’t up to scratch. We will replace Mr. Hogan with Ultimate Warrior on our production line immediately.

— Sainsbury’s PR (@SainsburysPR) May 29, 2012

14. Nunca deje de promocionarse:

Dating is cool, but have you heard of @TacoBell?

— Taco Bell (@TacoBell) October 7, 2013

15. Ofrezca una mirada detrás de bambalinas:

Wow. Having been asked what our policy actually IS for furries, I must now write the most awkward question ever to our inflight team.

— JetBlue Airways (@JetBlue) November 26, 2008

16. Mantenga su orgullo de marca:

We’ve proudly sold your favorite beer since 1927. Unless you don’t like it. Then we’ve proudly sold beer you don’t like since 1927.

— Newcastle Brown Ale (@Newcastle) July 26, 2013

17. Ofrezca un buen consejo

When meeting your girlfriend’s mum for the 1st time always push her over to see what your girlfriend’s balance will be like when she’s older

— Arena Flowers (@ArenaFlowers) October 16, 2013

18. Sea realista:

Every time you use the @Eat24 app, a unicorn high fives a T-Rex in space. Get it -> http://t.co/UM5NmBNfXKpic.twitter.com/57eSu0oBB8

— Eat24 (@eat24) April 5, 2013

19. Luche por las injusticias:

When are touchscreen devices going to recognize noodleprints?#noodleproblems

— KRAFT Mac & Cheese (@kraftmacncheese) January 14, 2013

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